Minuli teden je potekal drugi del nacionalne preventivne akcije za večjo varnost voznikov in tovornih vozil in avtobusov, ki sta ga izvajala agencija za varnost prometna in policija.

V obdobju od 1. januarja do 14. junija 2019 se je na slovenskih cestah pripetilo 1.255 prometnih nesreč z udeležbo tovornih vozil, kar je v primerjavi z lanskim primerjalnim obdobjem, ko smo zabeležili 1.377 prometnih nesreč, 9 % manj. Vozniki tovornih vozil so bili povzročitelji v 811 primerih prometnih nesreč (lani 905), od tega so življenje izgubile 4 osebe (lani 6), 15 je bilo hudo poškodovanih (lani 20), 179 pa lažje poškodovanih (lani 166). Med vozniki tovornih vozil sta bili dve smrtni žrtvi (lani prav tako dve), sedem je bilo hudo telesno poškodovanih (lani 3) in 63 lažje telesno poškodovanih (lani 70). Tuji državljani so letos povzročili 42 % prometnih nesreč (339), v lanskem primerjalnem obdobju pa 40 % (366).
V petletnem obdobju 2014-2018 je sicer zaradi voznikov tovornih vozil umrlo največ pešcev (21 umrlih) in potnikov (17 umrlih), največ v letu 2015. Umrlih voznikov tovornih vozil je bilo 13, največ v letu 2018 (5). V obdobju od leta 2014 dalje je bila zabeležena rast števila umrlih voznikov tovornih vozil.

Vozniki! Pomembno je, da za tovornimi vozili vozimo na ustrezni dvosekundni varnostni razdalji. To razdaljo tudi povečamo, če nam je vožnja za njim nelagodna, zaradi naloženega tovora ipd.
Pravilna varnostna razdalja nam omogoča, da lahko zmanjšamo hitrost vožnje ali ustavimo in s tem preprečimo trčenje/nalet, če voznik, ki vozi pred nami, iz kakršnega koli vzroka zmanjša hitrost ali celo ustavi. Še posebej je to težava pri tovornih vozilih, kjer nimamo pregleda nad dogajanjem pred temi vozili.
Vedno vozimo ali ustavimo na takšni razdalji do tovornega vozila, ki vozniku tega vozila omogoča, da nas vidi v vzvratnih ogledalih.