Življenja brez prometa vozil si sicer dandanes ne moremo več niti zamisliti, zato pa lahko veliko storimo za omilitev njegovih negativnih vplivov na okolje. Z umirjeno in strpno vožnjo motornega vozila lahko privarčujemo zavidljive količine goriva, s tem pa prav tako varujemo okolje saj so tudi hrup, ropot in obraba vseh premikajočih in vrtečih se delov v avtomobilu bistveno manjša.
Način in slog naše vožnje je ob vzdrževanju avtomobila poglaviten dejavnik za varčno in bolj ekonomično vožnjo, saj lahko zmanjšamo porabo goriva tudi do 40 %.
Preden se odpravimo na pot je, zaradi gospodarnosti vožnje ter porabe goriva, skrbno načrtovanje poti zelo pomembno, saj si lahko izberemo pot, ki je najbolj optimalna ter se tako izognemo zastojem na cestah, zaradi česar pogosteje pospešujemo in zaviramo.
Promet je eden izmed največjih onesnaževalcev našega okolja.

Nezaželeni učinki prometa:
- izpušni plini;
- dodatno onesnaževanje (netesnost raznih sklopov (pronicanje olja), obraba pnevmatik, posipavanje cest v zimskem času …);
- hrup;
- zastoji;
- prometne nesreče (poškodbe, žrtve) …
Kaj narediti, da bo naša vožnja bolj ekološka, varčna, čista …?

SLIKA 1: Hladnega motorja ne ogrevamo na mestu. Speljemo takoj, ko motor zaženemo. Razlogi:
- motor se v prostem teku na mestu bistveno počasneje ogreva kot med vožnjo;
- s tem se bistveno poveča poraba goriva in sočasno onesnaževanje okolja. Namreč, v hladnem motorju, dokler se ne ogreje na delovno temperaturo, se dovaja bistveno več goriva kot sicer.
SLIKA 2: Če vozilo ni opremljeno s t.i “start-stop” avtomatiko, ugasnimo motor, čim ustavimo in ustavitev traja več kot 1 minuto (zakonsko je 3 min). Ne pozabimo na to, ko:
- čakamo v koloni vozil;
- čakamo pred zavarovanim prehodom ceste čez železniško progo in na svetlobnem znaku utripajo rdeče luči;
- čakamo pri rdeči luči na semaforju, na večjih križiščih, kjer semaforji delujejo v večih fazah …

SLIKA 1: Vozimo v ustrezni prestavi, z nižjimi motornimi vrtljaji, kar zahteva pravočasno menjavo v višjo prestavo. Vožnja z visokimi motornimi vrtljaji ni priporočljiva, saj zelo poveča porabo goriva.
SLIKA 2: Po nepotrebnem ne uporabljamo velikih porabnikov energije (klimatske naprave in raznih električnih gretij, kot so gretje stekel, sedežev …). Vsekakor pa mora biti uporaba teh porabnikov v celoti podrejena varnosti prometa.