Kako lahko potniki s telefoni motijo voznika in kaj storiti glede tega?

Sodobni telefoni so postali nepogrešljiv del našega življenja. Čeprav je uporaba mobilnega telefona med vožnjo prepovedana, se žal še vedno dogaja, da vozniki pošiljajo sporočila, opravljajo klice ali uporabljajo različne aplikacije. Vendar pa ni samo voznik, ki uporablja telefon, tisti, ki predstavlja nevarnost na cesti. Tudi potniki lahko postanejo moteč dejavnik in ogrozijo varnost na cesti. Motena, nezbrana, raztresena vožnja (distracted driving) je vsaka dejavnost, ki odvrne voznikovo pozornost od vožnje. Voznika lahko motijo s:
• preglasno glasbo ali zvoki iz mobilnih naprav, ki lahko motijo njegovo koncentracijo in vplivajo na njegove slušne sposobnosti – ne sliši sirene ali drugih zvočnih signalov;
• pogovori po telefonu ali s pošiljanjem sporočil, ki odvračajo njegovo pozornost od vožnje in lahko povzročijo nevarne situacije na cesti.
Potniki s telefoni torej lahko močno motijo voznika med vožnjo, saj ga zasipajo z informacijami, ki odvračajo njegovo pozornost od dogajanja na cesti, kar vodi do tega, da voznikovo miselno in vizualno zaznavanje ni več usmerjeno na vožnjo, kar predstavlja veliko nevarnost. Voznik lahko spregleda prometne znake, pešce, kolesarje ali druge nevarnosti na cesti. Zato je pomembno, da se potniki zavedajo nevarnosti svojih dejanj. Če že morajo uporabiti telefon med vožnjo, naj poskušajo biti čim bolj diskretni in kratki. Skratka, potniki lahko pomagajo vozniku, da ostane osredotočen na vožnjo tako, da se izogibajo motečim dejavnikom, ki jih lahko povzročajo mobilne naprave.
Pomembnost umirjenosti med vožnjo: Kaj storiti, če smo preveč čustveni med oz. pred začetkom vožnje?

Poleg uporabe mobilnih telefonov lahko predstavljajo moteč dejavnik tudi čustveni pogovori med vožnjo. Čeprav so potniki v avtu, ki z nami delijo naše življenje, dragocen vir podpore in prijateljstva, pa lahko čustveni pogovori kaj hitro odvrnejo pozornost od ceste in predstavljajo tveganje. Zato se med vožnjo izogibajmo čustvenim pogovorom – ne glede na to, ali smo voznik ali potnik. Avto ni prostor za dramo, veselje ali evforijo, pa tudi prepiri niso produktivni.
Tudi razmišljanje o drugih stvareh, kot je vožnja, lahko povzroči nepozornost in zmanjšano sposobnost osredotočanja na dogajanje na cesti. Če smo preživeli naporen dan v službi ali imamo osebne težave, je najbolje, da preden sedemo za volan, najprej poskušamo umiriti svoja čustva. To lahko vključuje poslušanje pomirjujoče glasbe ali dihalne vaje. Če se čustva še vedno ne umirijo, lahko pokličemo prijatelja ali poiščemo druge načine sprostitve, ki nam bodo pomagali, da se za volan usedemo bolj umirjeni. Pomembno je, da se zavedamo, da čustveno stanje lahko pomembno vpliva na našo sposobnost vožnje in da lahko moti našo pozornost na cesti. S tem bomo zagotovili varnost ne samo sebi, ampak tudi drugim udeležencem v prometu.
Še nekaj napotkov za potnike v avtomobilu
• Ne bodite preglasni. Glasno govorjenje, smeh in poslušanje glasne glasbe zmotijo voznika.
• Mobilne naprave uporabljajte na način, ki ne moti voznika.
• Ne odvračajte pozornosti s pripovedovanjem dolgih in zapletenih zgodb, ki zahtevajo voznikovo pozornost, tudi ne z opozarjanjem na stvari ob cesti …
• Ne motite voznika s pogovori. Če potniki med seboj vodite pogovore, poskrbite, da se pogovor ne spremeni v prepir ali vznemirjenje za voznika.
• Izogibajte se razpravam o temah, ki bi lahko povzročile napetost.
• Ne spodbujajte voznika k prekoračitvi hitrosti ali kršenju prometnih pravil.
• Ne poskušajte biti nepotreben kritik voznika med vožnjo.
• Ne kršite pravil, ki jih je določil voznik, kot so prepoved kajenja, uživanja hrane ali pijače med vožnjo …
• Če imate kakršne koli pomisleke glede vožnje, se pogovorite z voznikom, preden sedete v avto.
Ekipa eCPP.si vam želi varno željo!
1 komentar