“Le od kod se je vzel voznik motornega kolesa, saj je bila cesta prazna?”
V številnih prometnih nesrečah, v katerih so udeleženi vozniki motornih koles, je vzrok spregledanje motornega kolesa. Na križiščih se pogosto dogaja, da vozniki osebnih avtomobilov odvzamejo prednost voznikom motornih koles.
Enosledna vozila se zaradi majhnosti zlahka skrijejo pred našimi pogledi. Pa ne le v mrtve kote vzvratnih ogledal. Stebrički, ki razmejujejo steklene površine ali pa priljubljen okrasek, ki visi z notranjega vzvratnega ogledala, nam lahko že na nekaj deset metrih skrijejo motorno kolo, ki se nato v naslednjem trenutku znajde tam, kjer nismo nikogar pričakovali.

Ko po neprednostni cesti pripeljemo do križišča se moramo res dobro prepričati, če lahko varno zapeljemo na prednostno cesto. Biti moramo zelo pozorni, saj se lahko, hkrati z nami, po prednostni cesti bliža križišču tudi motorno kolo, ki ga zakriva stebriček “A” našega avtomobila.
Zgodi se, da skoraj ves čas približevanja obeh, ostaja (geometrijski) kot pogleda enak, kar pomeni, da bomo, v prepričanju, da se nam ne približuje kakšno vozilo, zapeljali na križišče in s tem skoraj zagotovo povzročili, tudi hudo prometno nesrečo.
Rešitev: Če se zavedamo mrtvih kotov, ki nastanejo zaradi konstrukcijskih lastnosti vozila – nosilci strehe našega avtomobila (stebrički “A”, “B”, “C” in pri nekaterih avtomobilih tudi “D”), to tudi predvidimo in s temeljitim neposrednim opazovanjem, s premiki glave in (ali) telesa, poskrbimo, da ta mrtvi kot premostimo, s ciljem, da ne bi koga spregledali.

Tudi steber javne razsvetljave (velja tudi za drevesa, prometne znake in drugi elemente, ki so nameščeni ob cesti) je lahko vzrok, da ne vidimo motornega kolesa. Pri vožnji imejmo vedno v mislih, da so na cesti tudi udeleženci enoslednih vozil, ki so zelo ranljivi, zato s temeljitim neposrednim opazovanjem (s premiki glave in (ali) telesa), poskrbimo, da jih ne bi spregledali.
Za konec pa še nekaj razlogov, ki pripomorejo, da spregledamo oz. prepozno opazimo voznika enoslednega vozila:
- barvni kontrast med motornim kolesom oz. voznikom in okoljem (ozadjem) je velikokrat premajhen. Vozniki motornih koles bi morali imeti bolj vidno – svetlo – barvo motornega kolesa, oblačil in čelade; priporočljive so signalne barve;
- motorno kolo se nahaja v mrtvem kotu naših vzvratnih ogledal;
- vozniki motornih koles (žal) večkrat vozijo (pre)hitro.
Prispevek o Motoristih bo objavljen v štirih sklopih, zato nas spremljajte redno.
Kmalu v drugem delu: “Zakaj že imamo vzvratna ogledala?” Vabljeni k branju!