Prehitevanje traktorjev – “mačji kašelj”, a je res tako?

Širok traktorski priključek pomeni nevarnost Slika prikazuje traktor, ki ima na zadnji strani nameščene neoznačene delovne priključke, ki segajo daleč čez rob traktorja. To je zelo nevarno za:
- za vozila, ki želijo prehitevati;
- za vozila, ki vozijo nasproti;
- za kolesarje in morebitne pešce, katere bi tak traktor prehitel.

Širok traktorski priključek. Prav tako tudi ta slika prikazuje traktor, ki ima na zadnji strani nameščene neoznačene delovne priključke, ki segajo daleč čez rob traktorja. Tudi to je zelo nevarno:
- za vozila, ki želijo prehitevati;
- za vozila, ki vozijo nasproti;
- za kolesarje in morebitne pešce, ki jih prehiteva tak traktor.
Ko nas voznik počasnega traktorja opazi, se navadno umakne k robu vozišča – kot prikazuje zgornja slika. Vendar dobro presodimo ali je dovolj prostora za neovirano prehitevanje ali pa raje počakamo na boljšo priložnost za varno prehitevanje.

Traktor, ki vleče priklopno vozilo, bo zavil na levo. Odločili smo se, da bomo prehiteli to skupino vozil. Vsekakor pa moramo biti še posebej pozorni na to, da nas voznik traktorja ne preseneti z zavijanjem na levo. Vzrok temu so velikokrat utripalke na zadnjem delu, ki so lahko:
- umazane;
- zakrite;
- polomljene;
- nedelujoče …
Oziroma je vzrok temu preprosto nepozornost voznika traktorja, ki se zadnji hip, nenadoma odloči za zavijanje

Traktor, ki vleče polno naloženo priklopno vozilo. Pri prehitevanju take skupine vozil, moramo biti še posebej pozorni na to, da:
- voznik traktorja, v nekaterih primerih v vzvratnih ogledalih ne vidi prometnega dogajanja za seboj;
- na določenih ožjih voziščih nam širina priklopnika ne omogoča varnega prehitevanja, saj ni možno zagotoviti dovolj velike bočne (varnostne) razdalje;
- se voznik traktorja velikokrat izogiba raznim oviram in poškodbam na vozišču;
- traktor lahko vleče dve priklopni vozili in je s tem skupna dolžina skupine vozil (traktorja in dveh priklopnih vozil) precej velika. Dvoje priklopnih vozil, od zadaj in ko se približujemo, je težje prepoznati.
Izjemnega pomena za varnost prehitevanja je ustrezna bočna (varnostna) razdalja med prehitevanjem.
Bočna razdalja do prehitevanega vozila je odvisna od hitrosti, od vrste in lastnosti prehitevanega vozila, od vremenskih in prometno/cestnih razmer.
Bočno razdaljo povečamo:
- pri višjih hitrostih, in če prehitevamo daljša vozila (tovorna, kakršna koli vozila, ki vlečejo priklopno vozilo, traktorje s traktorskimi priključki …);
- pri prehitevanju enoslednih vozil, predvsem, če je vozišče (robovi) v izrazito slabem stanju, saj se ti vozniki teh poškodb izogibajo;
- pri prehitevanju kolesarjev, zlasti če so na kolesu otroci, starejše osebe …;
- pri bočnem vetru in pri prehitevanju v poslabšanih vremenskih razmerah (dež, sneženje …);
- če sami vlečemo priklopno vozilo ali če prehitevano vozilo vleče priklopno vozilo …
Ekipa eCPP.si vam želi varno vožnjo!