V Šentjurju je danes vlak povozil kolesarja, ki je, kljub spuščenim zapornicam, prečkal zavarovan prehod ceste čez dvo-tirno železniško progo. Kako žalostno.
Pa vendar peljati mimo kar dveh cestno-varnostnih elementov (spuščene zapornice in rdeče utripajoče luči), ki to početje »strogo« prepovedujeta, je skrajno nespametno. In neučakanost oz. tisto, kar botruje temu početju, se v takem primeru večkrat plača z življenjem.
Pravila veljajo povsod, tudi na cesti, še posebej med »Davidom« in »Goljatom«, v tem primeru.
Na prehodih ceste čez dvo- ali večtirno železniško progo, moramo biti še posebej previdni, saj obstaja nevarnost, da se v bližini prehoda srečata dva vlaka. Takoj ko odpelje en vlak, obstaja velika verjetnost, da po sosednjem tiru pripelje še drugi vlak!
V takšnem primeru moramo vsi (pešci, kolesarji in drugi vozniki) počakati, da se zapornice dvignejo in rdeči luči prenehata utripati, pa čeprav se nam zdi, da to traja »celo večnost«.
Vlaki so danes vse tišji in hitrejši. Tudi pri nas v SLO, vozijo na nekaterih odsekih potniški vlaki s 140 km/h, ICS pa celo do 160 km/h, kar je precej hitro, glede na konfiguracijo naše dežele. Ustavitev vlaka, torej zavorna pot, pa je ob takih hitrosti več kot 700 m, tovornih vlakov, ki tehtajo tudi več kot 2.000(!) ton, pa precej več kot 1.000 m …
Časi, ko so zapornice spuščene na odprti progi, pa so precej krajši, kot so bili v preteklosti.
Glede na to, kako veliko je »bližnjih srečanj«, ko vozniki ali pešci prečkajo progo na prehodih tik pred vlakom, je prometnih nesreč relativno zelo malo. Vsaj tako pravi strojevodja, s katerim smo se pogovarjali, in nikakor ne more razumeti, zakaj vozniki in pešci tako množično kršijo pravila.
Torej, da bomo vedeli kako pravilno ravnati (to je opisano tudi v naši brošuri KOLESAR SEM):

- Rdeči luči utripata. Zapornice so dvignjene. Čeprav se zapornice še ne spuščajo, mora kolesar obvezno ustaviti, ker na prometnem znaku utripata rdeči luči.
- Rdeči luči utripata. Zapornice se spuščajo. Kolesar mora počakati.
- Rdeči luči utripata. Zapornice so spuščene. Vlak prevozi prehod. Kolesar mora počakati.
- Rdeči luči utripata. Zapornice so dvignjene. Kolesar ne sme zapeljati čez prehod, četudi je vlak že odpeljal in so se zapornice že dvignile. Počakati mora tako dolgo, da luči prenehata utripati. Ko rdeči luči prenehata utripati, sme kolesar po prehodu prevoziti železniško progo. Kadar je prehod in s tem vozišče ozko, mora biti kolesar pozoren na nasprotni promet.
Prepoved prehoda, ko rdeči luči utripata, velja brez izjeme za VSE udeležence cestnega prometa.