Ko si prepričan, da te na naših cestah nič več ne more presenetiti, se pojavi na cesti pred teboj nekaj temnega, čudnega, širokega na dveh kolesih. Zadnji hip se umakneš, zapelješ še malo bolj v levo, kot sicer, saj je tema. Sedaj opaziš kolesarja povsem skritega za to svojo gmoto in si potihem priznaš, da je za to potrebno kar nekaj poguma. Radovednost glede tovora je velika, zato se obrneš in ponovno zapelješ v nasprotni smeri. No tokrat ti je povsem jasno s kakšno težavo se spoprijema kolesar – tovori napihnjen čoln.
Kaj glede varnosti v prometu pomeni, da na kolesu prevažaš tovor, ki predstavlja oviro na cesti?
Na kolesu je, zaradi izjemno velike nevarnosti, tako velike tovore prepovedano voziti.
Ravnanje kolesarja na sliki je bilo izjemno neodgovorno in izrazito nevarno. Kljub temu, da je imel na zadnji strani prižgano rdečo svetilko, je bil kolesar, predvsem zaradi izrazito velike širine svoje prtljage/tovora popolnoma neviden. Vozniki so se eden za drugim umikali zadnji hip in to s sunkovitimi gibi. Nerešljiva in izjemno težavna situacija bi bila, če bi nasproti pripeljalo veliko vozilo npr. avtobus, tovorno vozilo … Voznik, ki se izogiba kolesarju bi imel dve možnosti, ali bi čelno trčil v nasproti vozeče vozilo ali pa bi trčil v kolesarja … Prav tako bi se tovor, zaradi svoje velike širine lahko zataknil ob kakšno oviro ob vozišču (kol, prometni znak, cestno luč/svetilko …). Tudi zračni sunek bi lahko ob prehitevanju, srečevanju ali zaradi vetra tako destabiliziral kolesarja, da bi ta padel.
In kaj pravi zakon glede varnega prevoza tovora/prtljage?
Zakon o pravilih cestnega prometa, v 74. členu predpisuje pogoje za varen prevoz tovora z vozili v cestnem prometu. V prvem in petem odstavku tega člena je naveden varen prevoz tovor, kar morajo upoštevati tudi kolesarji, kot sledi:
- Tovor in naprave, ki so namenjene za prevoz, nalaganje, razlaganje ali pritrditev tovora, morajo biti na in v vozilu naložene in pritrjene oziroma pokrite tako, da:
- ne predstavljajo nevarnosti ali ovire za druge udeležence cestnega prometa in
- ne zmanjšujejo stabilnosti vozila.
- Na enoslednih vozilih tovor lahko sega največ pol metra preko sprednjega in zadnjega dela vozila, njegova širina pa ne sme presegati enega metra. Na enoslednih vozilih ni dovoljeno prevažati nezavarovanega nevarnega orodja (kose, vile ipd.).
Na kaj moramo biti še pozorni pri vožnji tovora/prtljage na kolesu
Izjemno nevarno za kolesarja je, če:
• prtljaga ali njeni deli segajo čez širino krmila na kolesu;
• je prtljaga pretežka;
• od prtljage prosto visijo kakšni jermeni ali trakovi;
• je prtljaga nezadostno pritrjena na kolo.
Prtljaga na kolesu pomeni dodatno breme in spremenjene vozne lastnosti kolesa, kar pomeni:
• povečano zavorno razdaljo;
• podaljšan čas pri pospeševanju;
• manjšo stabilnost kolesa;
• večjo obremenitev za mehanske dele kolesa.
Ker so kolesarji popolnoma enakopravni udeleženci cestnega prometa se tudi od njih pričakuje dobro poznavanje in dosledno upoštevanje vseh pravil varne vožnje. Le na tak način bomo lahko vsi in skupno pripomogli k dvigu prometne varnosti na naših cestah ter s tem obvarovali marsikatero družino strahot posledic prometne nesreče.
Ekipa eCPP.si vam želi varno vožnjo! Ste že prebrali Prevoz tovora in prtljage?