Megla v jesenskem času najbolj izrazito zmanjšuje vidljivost, zato moramo ob njenem pojavu povečati pozornost in previdnost. Zmanjšana vidljivost pomeni, da je vidna razdalja zaradi megle, dima, dežja, sneženja ali drugih podobnih okoliščin krajša od poti ustavljanja pri gibanju z največjo dovoljeno hitrostjo.
- Megla je najpogostejši vzrok za huda verižna trčenja, predvsem na avtocestah in hitrih cestah, zato moramo voziti strpno in na primerni varnostni razdalji. Za drugim vozilom skušajmo voziti na razdalji, na kateri še dovolj dobro vidimo njegove zadnje pozicijske svetilke ali zadnjo meglenko.
- Vožnja v megli je naporna, zato ob daljši vožnji v megli napravimo krajše odmore.

Kako ravnamo pri vožnji v megli?
- pravočasno in postopno zmanjšamo hitrost vožnje ter jo prilagodimo vidni razdalji.
- povečamo varnostno razdaljo, in
- po potrebi vklopimo meglenke.
Če je megla gostejša, ne vemo kaj se skriva pred nami.
SLIKA 1 in 2: Hitrost vožnje moramo nujno prilagoditi oz. sproti prilagajati vidni razdalji. Tako bomo druge udeležence cestnega prometa in morebitne (pričakovane ali nepričakovane) ovire pravočasno opazili in pravilno ukrepali, ko pred seboj zagledamo kolesarja oz. nevarnost, da bo nasproti vozeče vozilo prehitelo voznika mopeda.
SLIKA 3 in 4: Varnostna razdalja do vozila pred nami naj bo tolikšna, da še zadovoljivo vidimo zadnje pozicijske svetilke ali zadnjo meglenko pred nami vozečega vozila, vendar vozilu pred nami ne sledimo, če vozi z neprilagojeno (previsoko) hitrostjo. Bodimo pozorni na zavorne luči vozil pred nami. Če imamo dovolj veliko varnostno razdaljo se bomo ustavili pravočasno, v nasprotnem primeru tvegamo nalet v vozilo pred nami.
Kdaj vklopimo meglenke in kdaj jih moramo izklopiti?

Uporaba meglenk
Uporaba meglenk na sprednji strani vozila in zadnje meglenke je dovoljena le, če je vidljivost manjša od 50 metrov. To pomeni tudi najvišjo dovoljeno hitrost vožnje 50 km/h.
Kadar imamo na vozilu vklopljeno zadnjo meglenko, na armaturni plošči sveti kontrolna svetilka rumene barve.
Če vozimo v megli podnevi (to velja tudi za vožnjo v močnem nalivu) in kadar za nami na vidni razdalji ni drugih vozil, je ob tako zmanjšani vidljivosti smiselna uporaba le zadnje meglenke. Meglenke (na sprednji strani vozila) nam podnevi prav dosti ne koristijo, vsekakor pa so med vožnjo ponoči zelo koristne.
SLIKA 1 IN 2: Prikaz razlike v bleščanju zadnje meglenke – izklopljena in vklopljena zadnja meglenka.
Zadnje meglenke, zaradi izredno močne bleščeče rdeče svetlobe, ne smemo uporabljati, kadar na majhni razdalji za nami vozi drugo vozilo, saj voznika tega vozila ta svetilka izredno močno slepi. Prav tako so zaradi prižgane zadnje meglenke zavorne svetilke (luči) težje opazne.
Ko se za nami na vidni razdalji pojavi vozilo ali ko se vidljivost izboljša, moramo zadnjo meglenko TAKOJ izklopiti.
Ekipa eCPP.si vam želi varno željo! Preverite še članek Megla na avtocesti in hitri cesti – na kaj moremo biti pozorni?
1 komentar