V cestnem prometu, glede varnostnega trikotnika, je kar nekaj različnih parametrov postavitve. Ni neke predpisane razdalje postavitve varnostnega trikotnika, ampak bi ga morali postaviti na precejšnji razdalji. Velikokrat opazimo, da voznik sicer postavi varnostni trikotnik, a ga postavi neposredno za ali na zelo majhni razdalji za vozilom, kar je izrazito nevarno za nalet.
V ZPRcP (Zakon o pravilih cestnega prometa) je v 63. členu zapisano:
Varnostni trikotnik je treba postaviti ob desni rob vozišča:
- tako, da ga vozniki, ki prihajajo od zadaj, pravočasno in zlahka opazijo;
- na takšni razdalji od vozila, da ima voznik, ki prihaja od zadaj in vozi s predpisano hitrostjo, dovolj časa, da varno ustavi vozilo ali zapelje mimo ustavljenega vozila. …
Pomembna splošna dejstva: vozilo lahko predstavlja oviro neposredno na vozišču, ali je vozilo ob vozišču ali delno na vozišču, ali je prometni tok vozil intenziven, ali je vidljivost dobra, slaba, ali so vremenske razmere stabilne ali neugodne, v kakšnem stanju (suho, mokro, spolzko …) je vozišče, ali je ovira na lokalni, regionalni, magistralni cesti, na avtocesti, hitri cesti, ali je ovira posledica pokvarjenega vozila ali prometne nesreče …
Postavitev varnostnega trikotnika
Na kratko navajamo nekaj karakterističnih dejstev, o postavitvi varnostnega trikotnika, kot so:
- Vozilo je pokvarjeno in ustavljeno na prometnem pasu na cesti zunaj naselja: priporočena postavitev vsaj na 100 m do 150 m. Če je vozilo ustavljeno v oz. za ovinkom ali prevojem, ga je treba postaviti pred ovinkom ali prevojem;

- Vozilo je pokvarjeno in ustavljeno na odstavnem pasu avtoceste: priporočena postavitev vsaj na 100 do 150 m;

- Vozilo je udeleženo v prometni nesreči na AC ali HC, ali je pokvarjeno in ustavljeno neposredno na avtocesti brez odstavnega pasu ali na hitri cesti: ker to pomeni izjemno veliko nevarnost je priporočena postavitev vsaj na 200 do 250 m.

Temeljno načelo pravilne postavitve varnostnega trikotnika v vsakem primeru in situaciji je, da bi preprečili nalet in s tem prometno nesrečo, ki lahko ima zelo hude posledice. Prav zaradi tega dejstva želimo voznike obvestiti in permanentno spodbujati, da naj postavijo varnostni trikotnik čim dlje za oviro, saj imajo s tem tudi nezbrani in (pre)hitri vozniki možnost pravočasnega in ustreznega ukrepanja. Zaradi tega so navedene tudi različne razdalje od 100 pa do 250 m.
Pomembna dejstva so prav tako:
- varnostni trikotnik moramo postaviti čim prej, namreč, vsaka sekunda šteje. Zato je izjemno pomembno, da ga imamo “zmeraj pri roki” in, da sploh vemo, kje se v vozilu nahaja (v nobenem primeru ne na dnu prtljažnika …);
- varnostni trikotnik nesemo na kraj postavitve ob robu zunaj vozišča, na AC in na HC pa za zaščitno ograjo;
- varnostni trikotnik postavimo na vozišče v bližini roba vozišča, ne pa v bližini sredine vozišča, kajti prvi nespreten oz. nepozoren voznik ga bo povozil;
- priporočamo, da bi v primeru prometne nesreče, kjer je ovira načeloma precej večja, nekdo stal ob varnostnem trikotniku in z roko oz. s svetilko mahal voznikom, ter jih s tem dodatno opozarjal na grozečo nevarnost. To je še posebej izrazito pomembno ponoči in ob slabši vidljivosti;
- dobro je, da bi sestavljanje in postavitev varnostnega trikotnika nekoliko zvadili, saj je postavitev v nujni situaciji zelo stresna …

Ekipa eCPP.si vam želi varno vožnjo! Preverite kako je z vleko pokvarjenega vozila