Opravili smo kratek intervju z G. Markom Gerjevičem, vodjem skladišča, iz Porsche inter avta v Ljubljani, in sicer na temo pnevmatike, menjava, skladiščenje, sestava, centriranje … Objava sledi v 2 delih.
Zakaj letne pnevmatike niso primerne za zimske razmere?
Letne pnevmatike zaradi drugačne zmesi in dezena, niso primerne za vožnjo po snegu, ledu in v mrzlih pogojih. Na poledeneli cesti vas lahko z letnimi pnevmatikami hitro zanese, posebno nevarno pa je z letnimi pnevmatikami voziti po zasneženi cesti v klanec, ker lahko avtomobil začne neobvladljivo drseti, kar lahko privede do nesreče in ogrožanja varnosti sebe ali drugih udeležencev v prometu. Zato so potrebne zimske pnevmatike pozimi.
- Zimske pnevmatike vsebujejo večji delež naravnega kavčuka in silike, ki ohranja njihovo mehkobo v mrazu. Čim mehkejše so pnevmatike, tem bolje se lahko povežejo s površino, kar pomeni boljši oprijem in vodljivost. Za razliko od letnih pnevmatik, ki v mrazu hitro otrdijo, se zimske pnevmatike najbolje odrežejo pri temperaturah pod +7 stopinj Celzija.
- Poleg tega imajo zimske pnevmatike v blokih na tekalni plasti na tisoče drobnih kanalčkov (ki jim pravimo lamele), ki služijo za odvajanje vode in preprečevanje akvaplaninga. Te lamele se zagrizejo v sneg, brozgo in led ter prispevajo k optimalnemu oprijemu ceste.
- Imajo tudi globok profil. To pomeni veliko prostora za sneg. Začuda se snega nič ne oprime bolj kot sneg sam, zato stisnjen sneg okrepi oprijem ter na zasneženih in poledenelih cestah pomaga poganjati vozilo naprej.
Kako izbrati prave zimske pnevmatike?
Izbrane pnevmatike morajo v prvi vrsti biti takšne velikosti, kot jih predpisuje potrdilo o skladnosti vozila. Zelo pomemben je tudi sam režim vožnje, ter pogoji, v katerih se bomo vozili. Vsekakor pa tukaj ne gre zanemarjati še ostalih parametrov, kot so velikost pnevmatike, teža vozila, štirikolesni pogon, ter še mnogo drugih, ki na koncu tudi v veliki meri vplivajo na vozne lastnosti vozila in odražanja pnevmatik na cestišču.
Kje in kako pravilno hraniti pnevmatike, ki jih ne uporabljamo?
Pnevmatike morajo biti skladiščene v hladnem in temnem prostoru. Nepravilno skladiščene gume v neprimernih prostorih, z vlago in visokim temperaturnim nihanjem, so lahko v nekaj tednih manj varne od pet let starih in pravilno skladiščenih gum.
Prodajalci priporočamo nakup po dveh enakih pnevmatik, ki se namestijo na kolesa iste osi. Pnevmatike je priporočljivo kupiti tam, kjer vam jih lahko na avtomobil tudi namestijo. Anomalije na gumah se namreč pogosto pokažejo šele pri montaži.
Kje vidimo koliko je stara pnevmatika?
Starost pnevmatike se jasno vidi, če pogledamo del bočnice pnevmatike, kjer se nahaja tako imenovana DOT oznaka. Ta zraven oznak tovarne (prvi znaki) prikazuje tudi datum proizvodnje pnevmatike (zadnji 4 znaki). To je zakonsko določeno. Tako lahko vsak uporabnik enostavno preveri kdaj je bila pnevmatika proizvedena in iz tega naslova ugotovi starost pnevmatike ter poskrbi za pravočasno menjavo pnevmatike za novo, ko pnevmatika doseže primerno starost.

Kako je z rezervno pnevmatiko? Je primerna za zimske razmere?
Tudi rezervna pnevmatika se stara, četudi ni v uporabi. Seveda je ta proces nekoliko počasnejši, ker je pnevmatika shranjena v temnem prostoru in v pogojih, ki so manj podvrženi vremenskim vplivom. Zato tudi rezervno pnevmatiko moramo zamenjati, ko doseže primerno starost. Zelo pomembno je, da občasno tudi preverimo starost rezervne pnevmatike, saj bomo le tako vedeli, kdaj je čas za menjavo. Rezervna pnevmatika ni zimska pnevmatika in ni primerna za zimske razmere. Ampak kot že povedano na začetku, rezervna pnevmatika služi le začasni vožnji in jo je treba čim prej zamenjati za klasično.
Ekipa eCPP.si vam želi varno željo!