Nalivanje tekočine za vetrobransko steklo, brizgalne šobe, ustrezne in neustrezne gumice

SLIKA 1: Nalivanje tekočine za vetrobransko steklo. Posoda za to tekočino je praviloma nameščena v motornem prostoru. Tekočino nalivamo sprotni, tako da je poide. Izjemno nevarno je, če te tekočine zmanjka, zato moramo permanentno skrbeti, da je je v posodi zmeraj dovolj.
SLIKA 2: Brizgalne šobe. Te šobe morajo biti zmeraj čiste. namreč, v posodi za tekočino za vetrobransko steklo se lahko pojavi nečistoča, ki nato po vodnih cevčicah pride v šobo in jo delno ali v celoti zamaši. Vsekakor je treba takšno šobo očistiti v lastni režiji ali pa to prepustimo strokovnjaku. Nekaterim šobam, je smer vodnega curka možno nastavljati. To storimo tako, da dosežemo optimalno brizganje vode na vetrobransko steklo, ne pa mimo. Nekatera vozila so opremljena s šobami, ki so nameščene na brisalcih, kar je dobro, saj se celotna površina stekla tik pred gumico brisalca, zmoči.
SLIKA 3: Neustrezne/dotrajane gumice. Na sliki je prikazan primer uporabe izrabljene gumice in kako takšna gumica opravi delo. Kljub temu, da brisalci delujejo, je pogled skozi vetrobransko steklo popolnoma neustrezen. Pogoji za prometno nesrečo so izpolnjeni …
SLIKA 4: Brezhibne gumice. Na sliki je prikazano, kako brezhibna gumica opravi svoje delo.
Za varno vožnjo, še posebej v jesenskem in zimskem času sta izjemnega pomena dve zadevi:
- tekočina za pranje vetrobranskega in zadnjega stekla, ter
- brezhibnost gumic na metlicah brisalcev. Dotrajana gumica na metlicah brisalcev – namesto da bi očistila vso vodo umazanijo z vetrobranskega stekla – jo le t.i. »razmaže«, tako da je pogled skozi vetrobransko steklo močno otežen. Ta težava je izrazita med vožnjo ponoči, še posebej pa, če dežuje. Naloga gumic je pomembna in izjemno velika, saj morajo v t.i. “življenjski dobi” očistiti površino večih nogometnih igrišč. Se pa lahko zelo hitro poškodujejo, kot je napr. uporaba brisalcev brez vode, uporaba po zaledenelem steklu, primrznitev na steklo …
Tekočina za pranje vetrobranskega in tudi zadnjega stekla
Ne pozabimo na tekočino za pranje vetrobranskega in zadnjega stekla, saj jo bomo v jeseni in pozimi pogosteje potrebovali, kot sicer.
Mora je biti zmeraj dovolj in biti mora ustrezne kakovosti:
- pomladi, poleti in v jeseni, da: z lahkoto odstrani insekte in drugo umazanijo, ki se nabere na vetrobranskem steklu;
- pozimi, da:
- sama ne zamrzne;
- ne zmrzne v najbolj izpostavljenem delu napeljave, kot so brizgalne šobe;
- preprečuje zamrznitev vetrobranskega stekla;
- odstranjuje vso umazanijo in ostanke snovi, s katerimi so posute ceste.
Na voljo je veliko tekočin ali koncentratov za pranje vetrobranskega stekla, tako poleti kot pozimi. Sestavine, ki so v “zimski” različici vsebujejo dodatke za preprečevanje zamrznitve na površini vetrobranskega stekla in šob. Bodimo pozorni pri nakupu, kakovostna tekočina med vožnjo ne sme zamrzniti na steklu. Nekatere zagotavljajo odpornost na zamrznitev tudi pri – 30 stopin C in več. Če kupujemo koncentrat, bodimo pozorni na pravilno razredčevanje, torej razmerje med koncentratom in vodo. Če razredčimo preveč, nam bodo stekla zamrznila, če razredčimo premalo, pa bo površina slabše očiščena. Dosledno upoštevajmo navodila na embalaži. Pri teh tekočinah je treba upoštevati tudi dejstvo, da je temperatura med vožnjo zaradi hitrosti precej nižja, kot pa pri avtomobilu v mirovanju. Le nekaj stopinj pod ničlo v mirovanju avtomobila, se med vožnjo (še posebej na AC – pri 130 km/h) še dodatno izrazito zniža. To se kaže najprej v zamrznitvi brizgalnih šob, kjer je količina tekočine majhna in ki so praviloma nameščene na zunanji strani motornega pokrova.
Še nekaj opozoril glede tekočine za pranje vetrobranskega stekla
- Posode za tekočino nikoli dlje časa ne pustimo prazne, kar pomeni, da tudi brisalcev brez tekočine ni priporočljivo uporabljati. Drobna zrnca peska pod suhimi brisalci namreč lahko močno opraskajo stekleno površino. Pa tudi sicer se lahko okvari napeljava, brizgalne šobe in seveda tudi brisalci …
- Opraskano vetrobransko steklo je za voznika zelo moteče med vožnjo ponoči, saj se svetloba žarometov nasproti vozečih vozil na takšnem vetrobranskem steklu izrazito lomi.
- Tekočine za vetrobransko steklo praviloma vsebujejo zdravju škodljive substance. Pri nalivanju in skladiščenju je treba biti zelo pozoren. Še posebej so te tekočine nevarne za oči, otroke in ne jih uporabljati pri odprtem ognju. Tudi tu priporočamo, da se pred uporabo natančno preberejo in dosledno upoštevajo navodila za uporabo.
- Tekočina za vetrobransko steklo naj ne bo nikoli le voda, saj ta ne opravi svoje zahtevne naloge; niti poleti, niti v jeseni in pomladi, kaj šele pozimi. Če je med vožnjo voda v posodi za vetrobransko steklo in ta na vetrobranskem steklu zamrzne, je nastanek prometne nesreče le še vprašanje (kratkega) časa …
Težava z brisalci
Poškodovani brisalci na steklu puščajo madeže, lise, črte in razne sledi nečistoče.
Zato je vožnja v dežju s poškodovanimi brisalci oz. izrabljenimi gumicami zelo tvegana, saj brez jasnega pogleda iz vozila ne moremo dovolj hitro prepoznati raznih prometnih situacij in pravočasno ter ustrezno reagirati na dogajanja na vozišču.
- Poskrbimo, da so gumice brisalcev, ki so zelo občutljive in tanke, vedno brezhibne, torej brez kakršnihkoli napak, da zlahka opravljajo svojo zelo zahtevno in pomembno funkcijo. To pomeni, da ne smejo biti poškodovane, strgane, od starosti otrdele, imeti morajo oster rob in biti čim bolj prožne.
- Če gumice na steklu puščajo kakršne koli lise ali črte, se zatikajo …, jih seveda moramo nemudoma zamenjati.
- Bodimo pozorni pri nakupu. Razlike v kvaliteti gumic so precejšnje, nekatere izgubijo prožnost že po nekaj tednih, druge zdržijo celo leto.
- Priporoča se, da se gumice brisalcev občasno očistijo z mehko krpo ali z mehkim čistim papirjem in to z občutkom v vzdolžni smeri gumice. S tem odstranimo nečistočo na gumicah in preprečimo nastajanje sledi na vetrobranskem steklu, ko opravljajo svojo funkcijo.
- Prav tako bi bilo dobro, da se metlice z gumicami menjajo vsako leto oz. takoj, ko opazimo, da svoje naloge ne opravljajo več učinkovito.
Ekipa eCPP.si vam želi varno željo! Preverite še članek Priprava na vožnjo v zimskem času
1 komentar