Pri srečevanju z drugimi vozili:
- smo pozorni na širino vozišča in velikost vozila, s katerim se srečujemo;
- ocenimo pravi trenutek in mesto srečanja, ter hitrost bližajočega vozila;
- ugotovimo morebitne ovire na obeh straneh vozišča;
- smo pozorni na rob vozišča, ki je lahko poškodovan;
- na svoji levi strani zagotovimo zadostno bočno razdaljo.
Srečanje – prednost vozil iz nasprotne smeri

Kadar je zoženo mesto označeno s prometnim znakom Prednost vozil iz nasprotne smeri, ustavimo, če iz nasprotne strani, po zoženem delu, pelje kakšno vozilo, ga pustimo mimo (razen če se vozilo pojavi, ko smo že na zoženem mestu). Mesto srečanja v tem primeru določimo sami. Pazimo, da se ustavimo dovolj oddaljeni od mesta zožitve, da vozilo iz nasprotne smeri ne bo imelo pri srečanju z nami težav.
Srečanje – prednost pred vozili iz nasprotne smeri

Na drugi strani zožitve je postavljen prometni znak Prednost pred vozili iz nasprotne smeri. Kar pomeni, da imamo na zoženem delu ceste prednost.
Če iz nasprotne strani po zoženem delu ceste že pelje kakšno vozilo, ustavimo in ga pustimo mimo. Tudi tukaj pazimo, da se ustavimo na mestu, kjer srečanje ne bo več oteženo.
Ozko vozišče – umaknitev na pasove za kolesarje oz. pešce
V številnih urbanih naseljih se uvaja prometna rešitev, kjer so na že obstoječem vozišču, na novo zarisani pasovi za kolesarje oz. pešce. S tem se vozišče za voznike motornih vozil zoža. Kar veliko voznikov motornih vozil še ni dovolj dobro seznanjeno s pravili vožnje na teh prometnih površinah, zato prihaja tudi do nesporazumov med kolesarji in drugimi vozniki.
Prometni in prostorski načrtovalci so, v že zgrajenih urbanih naseljih, bili postavljeni pred izziv, kako znotraj obstoječe infrastrukture izboljšati prometno-varnostne pogoje za kolesarje, varnejšo hojo pešcev, predvsem tam, kjer ni pločnikov ipd. Integriran pristop kolesarskega in prometnega planiranja je prinesel nove, t.i. “pomožne kolesarske pasove” (tudi pasove za pešce), ki jih z označbami dopušča na cestah, kjer vozišče ni dovolj široko za vzpostavitev ločenega kolesarskega pasu oz. kolesarske steze. Predvsem gre tukaj za možnost trenutne uporabe teh površin s strani voznikov avtomobilov – uporabe le za umaknitev pri srečanjih z nasproti vozečimi avtomobili. Kolesarji imajo na teh površinah vsekakor absolutno prednost.

Na sliki je prikazan pas za pešce, ki poteka na desni strani ob vozišču.
Zaradi ozkega vozišča je ločilna črta med voziščem in pasom za pešce prekinjena, zato se lahko avtomobili ob srečanju umaknejo na ta pas.
Vendar pozor: če je pešec na pasu za pešce, morajo avtomobili, za srečanje z drugim avtomobilom, počakati za njim. Pešce, ki se nahajajo na tem pasu ne smemo v nobenem primeru ovirati ali ogrožati!

Na sliki je prikazan kolesarski pas, ki poteka na obeh straneh ob vozišču.
Vozišče je ozko, zato je ločilna črta med voziščem in kolesarskim pasom prekinjena. S tem je omogočeno, da se lahko avtomobili ob srečanju umaknejo na ta pas.
Vendar pozor: če je na kolesarskem pasu kolesar, morajo avtomobili, za srečanje z drugim avtomobilom, počakati za kolesarjem. Po srečanju z drugim vozilom zapeljemo ponovno na vozišče in kolesarja varno prehitimo. Kolesarje, ki vozijo po tem pasu ne smemo v nobenem primeru ovirati ali ogrožati!
Ekipa eCPP.si vam želi varno vožnjo!