Če med vožnjo ugotovimo, da se je ena izmed pnevmatik izpraznila, je vsekakor treba ustaviti. Ustavitev naj bo popolnoma varna, kar pomeni, da takoj vklopimo varnostne utripalke, ustavimo na varnem mestu, oblečemo varnostni jopič, na ustrezni razadalji – ne tik za avtom, postavimo varnostni trikotnik … Še posebej moramo biti pozorni, če se nam to zgodi na AC in v predorih.
Ko se ustavimo se prepričajmo, da je avtomobil res ustavljen na ravnem terenu. Pustimo ga v prvi prestavi in zategnimo ročno zavoro. Naredimo vse, da se avtomobil med menjavo kolesa ne bo premaknil. In kako izgleda menjava kolesa:
- Iz avtomobila vzamemo rezervno kolo, ki je lahko normalne ali zasilne velikosti, ter vso potrebno orodjo: dvigalko, ključ za odvijanje vijakov, nastavek za varnostni vijak, morebitne rokavice …


2. Pred dvigovanjem s ključem razljahljamo vijake na kolesu (če ne gre z roko, si pomagajmo z nogo).


3. Preden vstavimo dvigalko moramo preveriti, kje so za to označena mesta (izbočen del, vtisnjene puščice itd.) na spodnji strani avtomobila.


4. Nato lahko dvignemo avtomobil do višine, da lahko kolo snamemo in namestimo rezervno.

5. S ključem v roki odvijemo vse vijake – pozorni moramo biti na varnostni vijak, za katerega se uporablja posebni nastavek. Ko odvijemo vse vijake, snamemo kolo.

6. Nato namestimo rezervno kolo ter s ključem v roki ponovno privijemo vijake, vendar še jih ne smemo močno zategniti. Privijanje vijakov moramo opraviti diagonalno, torej zmeraj moramo privijati nasprotna vijaka. S tem dosežemo, da se kolo lepo prileže.


7. Z dvigalko počasi spustimo avtomobil. Ko je kolo v celoti na tleh, odstranimo dvigalko in do konca privijačimo oz. zategnemo vijake (z vso silo). Tudi to zategovanje opravimo diagonalno.


8. Pokvarjeno oz. uničeno pnevmatiko pospravimo na za to namenjeno mesto. Prav tako pospravimo še ostala orodja. Če smo ustavili na vozišču, odstranimo varnostni trikotnik in previdno nadaljujemo z vožnjo.
- Dobro je, da pravilno zategnitev vijakov na zamenjanem kolesu, pregleda še strokovnjak.
- Iz nevedenega je še kako pomembno, da “ne pozabimo” na polnilni tlak rezervne pnevmatike. Še posebej je treba občasno preverjati stanje in polnilni tlak rezervne pnevmatike, ki je nameščena zunaj, na spodnjem zadnjem delu avtomobila.
- Če je avtomobil opremljen s t.i. zasilnim kolesom oz. z zasilno pnevmatiko je treba upoštevati smer vrtenja in hitrosti, ki jih dovoljuje takšna pnevmatika, ter tudi to, ali je nameščena na pogonskem kolesu.
- V primeru, da avtomobil nima rezervne pnevmatike, ampak t.i. “Set za popravilo pnvmatik”, se je treba natančno ravnati po navodilih proizvajalca.